De Goede Nieuwe Tijd

  • 05-06-2024
  • Leestijd 1 min.

Delen:

Sinds begin mei is er extra aandacht in de regionale media voor De Goede Nieuwe Tijd*. De bewustwordingscampagne is één van de twaalf projecten van de Uitvoeringsagenda Wonen, Welzijn en Zorg 2030 (WWZ) van de gemeente Hoeksche Waard. Cavent is sinds september 2023 een van de deelnemende partners in die samenwerking. Met de campagne De Goede Nieuwe Tijd worden inwoners van de Hoeksche Waard uitgedaagd en uitgenodigd om met elkaar en met de organisaties in gesprek te gaan over hoe de toekomst een goede nieuwe tijd wordt.

Bewustwording
We worden steeds ouder en er zijn steeds meer ouderen. Ook in de Hoeksche Waard. De zorg op het eiland staat onder druk; er zijn niet genoeg geschikte woningen, professionals, mantelzorgers en vrijwilligers voor ouderen. We staan pas aan het begin van de vergrijzing en nu al piept het en kraakt het. De inwoners van de Hoeksche Waard worden uitgedaagd om het gesprek aan te gaan en vragen te stellen over vitaliteit en ouder worden. De toekomst staat nog niet vast want samen bepalen de Hoeksche Waarders hoe die eruit ziet. Misschien ben je zelf ook al in de Slim Langer Thuis woning geweest? Dat is een goed voorbeeld van een initiatief dat ‘mee- en vooruitdenkt’.

Platform
Op de website van de Goede Nieuwe Tijd worden initiatieven, verhalen en ervaringen gedeeld om op die manier samen De Goede Nieuwe Tijd te creëren. Daarnaast zijn er gesprekskaartjes ontwikkelt die kunnen helpen om hier het gesprek over aan te gaan.

Neem een kijkje op de website

Bekijk hier de campagnevideo

Je kunt de Goede Nieuwe Tijd ook volgen op LinkedIn.

*Het platform van De Goede Nieuwe Tijd is een samenwerking tussen Archipel Zuid-Hollandse Eilanden, zorg- en welzijnspartijen, en de gemeenten Barendrecht, Albrandswaard, Ridderkerk, Voorne aan Zee, Goeree-Overflakkee, Hoeksche Waard en Nissewaard. Gezamenlijk streven zij naar het creëren van een omgeving waarin alle burgers kunnen floreren, ongeacht hun leeftijd of achtergrond.